Prof. Philippe Rosinski, MCC, is een wereldautoriteit op het gebied van executive coaching, team coaching en mondiale leiderschapsontwikkeling. Als auteur van twee baanbrekende boeken, Coaching Across Cultures en Global Coaching, wordt hij beschouwd als de pionier van interculturele en wereldwijde coaching. Philippe is de eerste Europeaan die door de International Coach Federation tot Master Certified Coach is benoemd. Hij is directeur van Rosinski & Company, een in België gevestigd adviesbureau met partners over de hele wereld, en professor aan de Kenichi Ohmae Graduate School of Business in Tokio, Japan. Hij is actief in verschillende andere academische instellingen, waaronder HEC Parijs, Henley Business School en de Universiteit van Cambridge. Philippe heeft talrijke onderscheidingen ontvangen waaronder de Thinkers50 Marshall Goldsmith Leading Global Coaches Award (2019) en de ICF Circle of Distinction (2022).

ICF Belgium is vereerd dat prof. Rosinski dit jaar onze nieuwjaarsconferentie inkleedt met het onderwerp ‘Hoe coaching kan helpen om duurzaam vertrouwen in organisaties te herstellen’.
Programma van de avond:

18u00-18u30: Buitengewone Algemene Vergadering ICF Belgium, exclusief voor ICF Belgium leden

18u30-19u30: Netwerkingsmoment met drinks & sandwiches

19u30-20u00: ICF Belgium's New Year's Resolution, gepresenteerd door onze voorzitter, Pascale Perard

20u00-21u30: Conferentie en Q&A, gepresenteerd door onze gastspreker, Prof. Philippe Rosinski: Het herstellen van duurzaam vertrouwen in organisaties is geen kwestie van snelle oplossingen. Het vereist voorbeeldig leiderschap, wat verre van vanzelfsprekend is. Er is diepgaande leiderschapsontwikkeling nodig, die verder gaat dan de traditionele benaderingen waarvan het effect vaak van korte duur blijkt te zijn.
In deze sessie zal Philippe uitleggen hoe coaching al een belangrijke rol kan spelen en tegelijkertijd betogen dat een meer geïntegreerde vorm van coaching, globale coaching, steeds noodzakelijker is geworden om het vertrouwen te herstellen in de huidige complexe wereld, die wordt gekenmerkt door tegenstrijdige eisen van meerdere belanghebbenden.
Wij zullen onderzoeken hoe de zes perspectieven van global coaching (fysiek, leidinggevend, psychologisch, politiek, cultureel en spiritueel) kunnen worden aangesproken om vertrouwen te helpen bevorderen.
Inzoemend op het spirituele perspectief, zullen we ons vervolgens richten op ethiek. Om vertrouwen op te bouwen moeten leiders doen wat juist is. Maar wat is juist? Het antwoord is niet eenvoudig. Het vereist meer dan het naleven van ethische codes. Het kan wel worden geïnformeerd door een combinatie van filosofische ethiek en interculturalisme (met name aan de hand van het Cultural Orientations Framework).
Tijdens de sessie bespreken we concrete situaties van deelnemers en onderzoeken we hoe global coaching in het algemeen en filosofische/interculturele ethiek in het bijzonder nieuwe wegen kunnen bieden om duurzaam vertrouwen in organisaties op te bouwen of te herstellen.

21u30-22u00: Netwerkingsmoment, recepties

22u00: Einde van het evenement

Dit evenement staat open voor alle professionele belanghebbenden: ICF leden, coaches, HR professionals, managers, CEO's...
CCEU: Het bijwonen van het evenement levert 1,5 ICF Continuous Coaching Education Units op voor Core Competencies.
Tijdens het evenement worden foto's gemaakt voor onze social media-kanalen en nieuwsbrief.

Voor meer informatie over dit evenement kunt u contact opnemen met Pascale Perard, pascale.perard@coachingfederation.be

ICF Belgium

Gepresenteerd door Prof. Philippe Rosinski