Opgelet! Aangepaste data!

Heb je een lange training gevolgd in coaching? Wil je coaching tot een van je beroepsbezigheden maken en meedenken met ervaren coaches om met meer vertrouwen te starten?

ICF Belgium is verheugd wegens groot succes de tweede editie aan te kondigen van zijn “Coach Groeipool - Pépinière de Coaches” -programma vanaf september 2022, met als doel coaches te ondersteunen die een lange opleiding in coaching hebben gevolgd (ACTP of ACSTH) .

Het project is opgedeeld in 6 workshops. De workshops zijn geen opleiding maar momenten van individuele en collectieve reflectie in de vorm van mentoring en coaching door en met collega’s, om na te denken over jouw praktijk vanuit je meest authentieke zelf. Elke workshop wordt pro bono geleid door een gecertificeerde ICF-coach.

De workshops vinden plaats op zaterdagochtend van 10.00 uur tot 12.30 uur. Ze worden online georganiseerd op de volgende data in 2022 en 2023:

• - 15 oktober, 19 november, 10 december, 21 januari, 18 februari en 18 maart 2023

• een zoomlink wodt toegestuurd enkele dagen voor de workshop om je te connecteren.

Voorgestelde thema's:

1. 15oktober - Mijn nieuwe identiteit als coach: wat is er voor mij veranderd? wat is mijn houding als coach? wat is mijn visie op coaching? hoe kan ik het eenvoudig uitleggen aan mijn gesprekspartners?

2. 19 november - Mijn legitimiteit als coach: wat maakt mij legitiem in deze job? Hoeveel investeren in toekomstige opleidingen?

3. 10 december - Mijn status: hoe kan ik mijn activiteit financieel en juridisch verzekeren? Wat zijn de risico's?

4. 21 januari -  De voorwaarden om te leven van coaching: welke waarde hecht ik aan mezelf als coach? welk aanbod komt het dichtst bij mijn waarden?

5. 18 februari- Bepalen van mijn coaching-aanbod: wie zijn mijn "doelklanten"? mijn opdrachtgevers? onderscheidt mijn aanbod zich? hoe positioneer ik me op de markt?

6.  18 maart - Afronding en synthese, pitch, feest.

Locatie: op ZOOM; een zoomlink wordt meegedeeld aan geregistreerde deelnemers.

De enige vereisten: een lange duur training in coaching (ACSTH of ACTP) geaccrediteerd door ICF hebben gevolgd en met succes hebben afgerond, lid zijn van ICF Global en zich ertoe verbinden alle 6 workshops bij te wonen.

Voor de zes workshops wordt slechts 60 € / persoon gevraagd als bijdrage in de kosten.

Johan Van de Put en Carine Dognie zijn de ICF-ambassadeurs die verantwoordelijk zijn voor het programma in respectievelijk het Nederlands en het Frans. Zij beantwoorden hier graag uw vragen:

johan.vandeput@coachingfederation.be (NL) en carine.dognie@coachingfederation.be (FR)

ICF Belgium

Présenté par Hilde Debackere - Frank Van den Eynde - Pascale Perard - Diana Dewit - Johan Van de Put

Quand ? Du 15 oct. 2022 au 18 mars 2023
De 10:00 à 12:30